Blog

Warzywa i owoce na soki, których warto używać zimą

        Warzywa i owoce, które są dla nas dostępne zimą, to niestety nie to samo, co produkty sezonowe i świeżo dostarczane. W zimowych miesiącach do wyboru mamy sporo produktów, w stosunkowo niskich cenach. Niestety ich jakość i wartościowość pozostawia wiele do życzenia. Sprawdzamy, które produkty warto włączać do zimowego jadłospisu, a których lepiej unikać.

Warzywa na pokładzie

        Przyjrzyjmy się warzywom, których dostępność jest bezproblemowa. Ogórki, pomidory, ziemniaki, marchew i wiele innych, możemy kupić przez cały rok i przyrządzać z nich różnorodne potrawy, a także wartościowe soki. Do tych ostatnich trzeba jednak naprawdę skrupulatnie dobierać warzywa, by wspomóc funkcjonowanie organizmu, a nie zaszkodzić mu dodatkowo.

        Jeśli lubimy soki i chcemy za ich pomocą dostarczyć cennych witamin, minerałów i enzymów, postawmy na odpowiednie produkty, ale i sposób ich przyrządzania. Doskonale w tym celu sprawdzają się wolnoobrotowe wyciskarki, jakie można znaleźć pod adresem WyciskarkiSokow.pl. Ich zastosowanie pozwala zachować maksimum wartości odżywczych, a także życiodajnych enzymów.

        Mając już na wyposażeniu stosowne urządzenie, wybierzmy warzywa do zimowych soków. W naszej kuchni nie powinno zabraknąć buraków. Gości w nich dużo witaminy C, kwasu foliowego, wapnia, a także silnych antyoksydantów. Buraki pozwalają wzmocnić system odpornościowy, co jest szczególnie ważne w zimie, gdy nasz organizm jest bardziej podatny na różnego rodzaju infekcje.

        Kolejnym warzywem wartym uwagi zimą, choć nie tylko, jest marchewka. Bogactwo beta-karotenu, który pomaga  utrzymać skórę w dobrym stanie właśnie teraz, gdy cierpimy na brak promieni słonecznych. Marchewka obfituje również w substancje, które działają wzmacniająco i… są w stanie poprawić nasze samopoczucie psychiczne!

Owoce do zimowych soków

        Spośród owoców postawmy na jabłka. Są tanie, mamy dostępność różnorodnych gatunków, które oferują ciekawe smaki. Każdy jest w stanie znaleźć gatunek jabłek podbijający jego gusta. A dodając je do soków, możemy liczyć na minerały, jak wapń, potas, sód czy fosfor oraz witaminy: A, C, E i K.

        Sok gruszkowy? Idealny pomysł na zimę! W gruszkach, które także zachwycają smakiem, znajdujemy bogactwo witamin: A, C, z grupy B oraz PP. Do tego minerały: bor, miedź, fosfor, wapń, magnez i potas. Gruszki wspomagają naszą walkę z przeziębieniem i łagodzą objawy grypy. Ponadto można liczyć na łagodzenie dolegliwości żołądkowych.

Czego unikać?

        W sezonie zimowym oszczędźmy sobie pomidorów, które nierzadko uprawiane są na wełnie mineralnej, co oznacza, że potraktowane zostały „garścią” nawozów. Podobnie rzecz się ma z ogórkami, które mogą niestety obfitować w pestycydy, ze względu na uprawy prowadzone w nienaturalnych warunkach.

        Zimą ograniczmy spożywanie bananów, które żółty kolor zawdzięczają… etylenowi, by w transporcie dojrzały. A już na pewno niech nie kusi nas zakup soczyście czerwonych truskawek. Pod względem smaku są mdłe i nijakie, dalekie od soczystych truskawek w sezonie. Poza tym to ponownie sztuczne uprawy, co wiąże się z zastosowaniem pestycydów.

        Jeśli liczymy na wartościowe soki, skorzystajmy z powyższych porad. Zyskamy na smaku, walorach odżywczych i uchronimy swoje napoje przed nagromadzeniem toksycznych substancji.